♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥♥○♥○♥○○♥♥♥○♥○♥○○♥○♥○♥○♥○♥○♥♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○

Reklama druhy

4. května 2011 v 20:36 |  Referáty

Druhy reklamy



Internetovou reklamou se rozumí přilákat na své webové stránky co nejvíce návštěvníků, nejvíce používanou metodou, jak tohoto docílit, je tzv. SEO optimalizace (Search Engine Optimization). Tato metoda je také nejvýuživanější hlavně proto, že je zdarma a nedá se ovlivnit finančními prostředy. Proto záleží na každém, jak se do této vědy ponoří, a začne s on-line nebo offline optimalizací svých webových stránek. Jelikož se reklama na internetu každým dnem rozrůstá, a čím dál více předbíhá podíl na trhu venkovních reklam (billboardy, reklamní tabule, aj.) má SEO optimalizace velkou váhu a může Vašemu podnikání opravdu pomoci. Pokud vlastníte komeční webové stránky, a nepohybujete se v této branži (tvorba www stránek, kódování), doporučuji si nechat udělat nezávaznou kalkulaci na SEO optimalizaci Vašich webových stránek pro Váš konkrétní obor, např. u společností, které se zabývají reklamní činností, jako tvorba webových stránek, internetovou reklamou, aj. Investice do SEO optimalizace se obvykle rychle vracejí, v podobě zvýšení počtu návštěvníků Vašich webových stránek a tím i objednávek služeb či produktů.
Velice účinné jsou také reklamní systémy od společností Google a SEZNAM. Google nabízí reklamní systém Adwords, SEZNAM pak Sklik. Tyto reklamní systémy jsou již placené, a platí se za kliknutí na Vaši reklamu (PPC = pay per click), ne za zobrazení. S těmito systémy se dají vytvářet rozsáhlé reklamní kampaně navazující např. na venkovní reklamu, a tímto ji podpořit i na internetu.
  • Televizní reklama
  • Tisková reklama (Inzerát, Akční leták)
  • Světelná reklama
  • Rozhlasové spoty
  • Mobilní reklama (Reklama na autech, dopravních prostředcích apod.)
  • Venkovní reklama (Plakáty, Billboardy, atypické reklamní plochy - štíty domů, ploty apod.)
  • Alternativní média (chodící reklama, City Light vitríny, reklamy vlečené letadlem, městský mobiliář - lavičky, zastávky MHD, hodiny, digitální teploměry, atd.)
  • Propagační předměty (např. trička nebo propisky s nápisem nebo logem propagované firmy atd.)
    Ochutnávky, propagační akce (předváděcí akce...)


příklad:

Coca-Cola


19. století: Kolébka reklamy Coca-Cola


První inzeráty na nápoj Coca-Cola se objevily hned po vzniku tohoto nápoje, tedy v roce 1886. Cílem prvního sloganu napsaného na molino z olejového plátna ("Pij nápoj Coca-Cola. Je chutná. Osvěžující.") bylo pouze to, aby se lidé vůbec dozvěděli o existenci tohoto nealkoholického nápoje.
První nástěnnou reklamu, která se objevila roku 1894 na boční zdi obchodu se smíšeným zbožím v městečku Catresville ve státě Georgia, následovaly tisíce exteriérových nástěnných maleb. Teprve od roku 1925 začaly být tyto malby v celé zemi nahrazovány velkoplošnými plakáty.
K exteriérovým firemním tabulím přibyly také novinové inzeráty, první vyšel 29. května 1886 v Atlanta Journal a jeho součástí byl slogan "Chutná a osvěžující". Novinové inzeráty později vycházely v tehdejších nejpopulárnějších časopisech a nejednou byly doprovázeny ilustracem
reklamní kampaň obraz Coca-Cola a Santa Claus.

20. století: Coca-Cola v rádiu

Od počátku dvacátých let tohoto století byl důležitým prostředkem propagace také rozhlas. Coca-Cola se ve třicátých letech stala jako jedna z vůbec prvních firem finančním sponzorem rozhlasu. Rozhlas byl pro značku Coca-Cola po dlouhá léta velmi důležitým reklamním kanálem.

Coca-Cola v televizi

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Líbí se vám můj blog

Ano je velmi hezký. 82.6% (1311)
No ujde. 17.4% (276)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama