♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥♥○♥○♥○○♥♥♥○♥○♥○○♥○♥○♥○♥○♥○♥♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○♥○

Listopad 2010

Marketingový výzkum

4. listopadu 2010 v 20:55 Referáty

MARKETINGOVÝ VÝZKUM

Marketingový výzkum dnes na trhu potřebuje každý subjekt, ne jenom nadnárodní společnosti. Spoléhat se na intuici, zkušenosti či znalosti o trhu se v době přebytku nabídky nad poptávkou a neustálého boje o zákazníky s konkurencí nevyplácí. Marketingový pracovníci i vedení řeší závažné problémy, které můžou rozhodnout o budoucnosti firmy. Proto často potřebují konkrétní odpovědi na konkrétní otázky.
Podstatou marketingového výzkumu je poskytovat relevantní, objektivní, kvalitní a aktuální informace, které napomáhají minimalizovat rizika při uskutečňování rozhodnutí. Výzkum také rozšiřuje znalosti o trhu, využívá se při distribuci, v oblasti reklamy, při vývoji produktu, stanovení ceny, výzkumu spotřebitele nebo konkurence.
Informace, které potřebujeme zjistit je možné získat dvěma způsoby. První způsob nabízí možnost si chybějící informace obstarat přímo v terénu Tento způsob je finančně i časově náročný ale poskytuje přesná data. Druhý způsob, označován jako výzkum od stolu zpracovává informace získané z jiného výzkumu, teda již z existujících dat. Nevýhodou je však rychlé zastarávaní informací, jejich nepřesnost, neobjektivnost, neúplnost, a také skutečnost, že byly obstarávány za jiným účelem, výzkumem s jiným cílem.

Např. Marketingový výzkum


Olympia Olomouc

  1. Jak často navštěvujete naše nákupní centrum?
    a) 3x a více krát do měsíce
    b) 1x měsíčně
    c) jen výjmečně
  1. Jak by jste naše nákupní centrum ohodnotili na stupnici 1-5 ? (1 je nejlepší)
    a) 1
    b) 2
    c) 3
    d) 4
    e) 5
  1. Jaké oddělení navštěvujete nejčastěji?
    a) oddělení s oblečením
    b) oddělení s obuví
    c) oddělení sportu
    d) občerstvení
    e) hypermarket
  1. Dáváte přednost zboží vysoké kvality?
    a) ano
    b) ne
    c) nevím
  1. Jste spokojeni s personálem nákupního centra? Ohodnoťte stupnicí 1-5 (1 je nejlepší)
    a) 1
    b) 2
    c) 3
    d) 4
    e) 5